torsdag 2. august 2012

"Nytt" hjørneskap! Endelig!!!!!

Endelig idag kom det gamle hjørneskapet på plass i stuen. Til tross for total renovering av både bakplate og hengsler er jeg godt fornøyd med resultatet. MEN, det ble ikke hvitt denne gangen. Slik som jeg først malte det. Skapet var i utgangspunktet beiset i en fæl rødfarge. Jeg pusset det og sprayet det hvitt. Men noe må ha skjedd for det ble ikke jevnt. Tror beisen reagerte med malingen.
Så idag har jeg pusset det ned med maskin og malt det på ny!


Har lenge vurdert i få noen mer fargerike møbler. Ikke noe knæsji men en søt sval farge som glir flotte inn i resten av miljøet i stuen. Veggene er jo hvite så da kan godt møblene være en annen. Jeg tok en råsjangs å blandet en farge og her er resultatet! Malte like godt en hylle som jeg kjøpte på loppis her en helg også for å binde interiøret litt mer sammen. Syns det ble en søt liten kosekrok.
Detaljer på skapet.
 Hyller! Jeg elsker små hyller. Syns det er så koselig å ha mange små hyller rundt. Det pynter så opp! Det meste av pynten her er bruktfunn. Liker så godt den greske figuren min som jeg ga 10 kr for på loppis!
Er enda en smule usikker på fargevalet men jeg skal la det få en sjangse. :)
Her regner det trollkjerringer. Så man må belage seg på å være inne ikveld. Kjenner jeg lengter etter sol og sommer å ikke minst å få en skikkelig nytedag i hagen!

Men men, tente lys og TV blir nok redningen denne augustkvelden!