tirsdag 10. juli 2012

Forglemmegeisøster og tidlig morgen!

God Morgen!

Deilig tidlig morgen her i huset..Merkes at det er ferie for det er så stille. Deilig å sitte i ro og mak og bare nyte en fridag! Til tross for at været er grått og trist føler jeg på meg at det  blir en deilig dag!


Om litt skal jeg kjøre til min mor som venter med deilig frokost. Vi skal nemlig brygge saft idag, ja det er det som er planen. Hylleblomstsaft minner meg om late, varme sommerdager. Slik vi hadde før da jeg var liten..Da varte sommerferien i en evighet og hver dag var en solskinnshistorie! Nå syns jeg sommerne er meget regnfylte og grå..men heller at våren er varm og fin! Heldigvis!

 Legger ut noen flere bilder som kan kvikke opp en grå regnværsdag. Her ser du en gammel vase fra min oldemors kjøkken. Denne serverte hun sterk solbærsaft til når vi spiste grøt hjemme hos dem.. Gode minner!
Kannen øverst er en gammel kaffekanne fra rundt 1900. Min oldemor fikk denne til bryllupet, det har vist vært arvegods fra enda tidligere familie.
Ha en flott sommerdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et lite spor:-)