søndag 29. juli 2012

Skattejakt en regnværsdag!


Sommeren her på sør-vestlandet har ikke vært mye å skryte av. Regn,regn og atter regn.! Mange solskinnsdager har vi ikke hatt og dagene kan bli litt kjedelige når det bare drypper ute. Kaldt har det også vært! Når det regner syns jeg det er så spennende å krype opp på bestemors loft! Hun har et stort hus som gjemmer mange skatter. Huset har nemlig masse rom, og både loft,kryploft og kjeller. Her er det mye å utforske.


Helt fra jeg var liten har jeg elsket det store gamle huset. Det var så spennende å utforske skap og skuffer og finne hemmelige rom. Vi hadde vårt eget barneværelse når vi sov hos oldemor og oldefar. Et nydelig lite værelse rett over gangen. Har har vi mange gode minner fra barndommen!

 Når man da har blitt eldre og de gamle er borte er det så koselig å være der å mimre over de gamle gode tider da vi var barn. Minnene sitter i hver en krok i huset som er over 250 år gammelt.

Forleden dag tok jeg en tur innen huset og denne gangen var det et gammelt kott som sto for tur. Jeg trodde jeg hadde sumfart hele rommet før men jammen fant jeg ikke mye fint denne gangen også. Blant annet denne gamle saken på bildet. En liten skål til å ha salt/pepper i med bærehank. De to andre små krukkene som står oppi har jeg ikke sett før. Den ene har en liten diamantkork, ligner en gammel parafymeflaske mens den andre har en bitte liten skje oppi. Noen som har sett noe lignende?
Jeg fant også en del hardangerduker og gammle lommetørkler og klær samt noen kjempegamle hekla hansker.Nyyydelig!
Bildet "kan du inte tala" fant jeg også. Nydelig innrammet i en gammel brun treramme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et lite spor:-)