mandag 9. juli 2012

Øs pøs og erteblomster

I dag har vi nok en dag med regnvær. Det er meldt ettermiddagsbyger med torden.. best å holde seg innendørs. 
Jeg har en del erteblomster som jeg plantet i vår inne i drivhuset mitt. Til tross for lite sol og varme har de vokst seg ganske store nå, og i helgen flyttet de ut fra det lune drivhuset. Har plantete i gamle dynamittkasser, men disse tåler lite vann så det er best de står tørt under tak.


 Jeg har bestilt alle frøene fra England. Der finnes det masse ulike frø, i ulike farger og varianter. Jeg kjøpte hele 13 poser og hadde små planter i hele drivhuset...Ble masse planter av 13 poser, men jeg har en snill nabo som skulle få planter av meg så de kom godt med..
 Utfordringen med erteblomster er at de må ha nok sollys og nok varme for at plantene ikke skal bli tynne og svake. Varmen ordnet vifteovnen i drivhuset, sola var det verre med. En annen ting er at de bør ha noe å klatre i. Her har jeg bare brukt noe netting. Spørs om den er høy nok om noen uker...
 Flere stiklinger fra drivhuset. Dette er agurkurt! En svær plante med spiselige blomster. Blomstene er lilla /blå og kan brukes i matlaging. Dekorative i salater og på smørbrød.
 Denne sorten er litt spesiell og skiller seg ut fra de vanlige erteblomstene. Denne skal det bli gøy å se hvordan blir når den er voksen....Noen andre som har erfaring med erteblomster?????
Drivhuset som jeg fikk av min kjære til bursdagen i mars... Her ser du hagen. Ikke så mye rundt omkring. Nå ser det ganske annerledes ut. Og planene er mange!!!!!!! Imorgen kommer det 130 thuja busker som skal ramme inne hagen!!! Satser på bedre vær imorgen!
Ha en fortsatt fin regnværsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et lite spor:-)