søndag 8. juli 2012

Snakk om Lykkefunn!!!!!!

Jeg har leenge ønsket meg et moccaservice. Vel å merke ikke hvilket som helst service, men nettopp dette fra Figgjo Flint med kulør. Hjemme hadde jeg et sort et med både kanne, fløtemugge og sukkerskål. Dette er gammelt og min oldefar fikk det i gave fra en mann han underviste i fransk på  40-tallet. 

Jeg har gode barndomsminner fra et slikt service og bestemte meg for 1/2 år siden å starte jakten . Har saumfart Finn.no men oftes har det vært veldig dyrt ellers har selger bodd 50mil unna...å hvem sender noe sånn i posten????


Etter mange oppgitte forsøk ga jeg opp og lete og tenkte at jeg fikk ta til takke med mine "sorte får"! Men så fikk jeg plutselig kjøpe et av en pensjonert dame som aldri hadde brukt koppene sine. De hadde hun fått da hun var liten. (Aldri hadde jeg solgt de!!!!) Damen som het Marianne var mer en gjestfri og det vanket flere små nostalgiske vaser og skåler på meg. Hun hadde nemlig funnet frem en hel kasse med ting jeg kunne få!!! Å ingen kom ut av huset før en kakebit og en kopp kaffe var unnagjort!!! Fantastisk at det finnes slike mennesker!


Så nå er jeg lykelig eier av servicet og jakten på kannen og litt småting kan begynne!!!!
Noen som vet noe mer om disse koppene?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et lite spor:-)